FANDOM

Capt10

A 10. osztag jelzése

A 10. osztag hírhedt az összetartásról, tagjai egy egész nagy családot alkotnak, ahol mindenki számíthat a másikra. Akadnak piszkálódások, de ezek sosem vérre mennek. A nézeteltéréseket gyorsan, gondok nélkül intézik a tagok, habár roppant ritka, hogy veszekedésig fajuljon a dolog. Emiatt a kötődésnek hála az egység tagjai remekelnek a csapatmunkában, könnyen összetartják a csapatot, kiegészítik a társaságot. Képességeikben is remekül tükröződik, hogy együtt hatékonyabbak, mint külön-külön.
Az egység tagjai többnyire hadilábon állnak a mágiával, legalábbis nehezen sajátítanak el varázslatokat, persze akadnak kivételek. A 10. osztag tagjai nem szakosodnak különösebben egy készségre sem, amelyben osztagszinten kiemelkedőek lennének. Az egység inkább teret ad a saját technikák fejlesztésére vagy a meglévők tökéletesítésére.
Az osztag a papírügyek tekintetében nem jeleskedik a határidők betartásában, jellemzően a jelentéseket is foghíjasra veszik, illetve ismeretesek még a gyújtható papírok eltüntetéseben. Sajnos a 12. osztag technikai fejlesztése által megjelent éghetetlen papírral meggyűlik a bajuk, mely szabályosan tért hódított a Gotei 13-ban. Így már alig-alig akadnak olyan papírok, amelyek tűzre dobva valóban elégnek. De már ezeket is roppantul leleményes módon igyekeznek újrahasznosítani. Emiatt alakult ki a délutáni, csapatépítő szabad elfoglaltság: az origami hajtogatás a felesleges iratokból, melyek nem vethetőek a „tisztítótűzre”. Ezekkel dekorálják az osztagot, de az osztagtagok akár haza is vihetik az itt készített műveket, sőt el is ajándékozhatják.
A 10. osztag tagjai az egysgében felötlő problémákat sokszor láthatatlan képzetekre fogják rá (például: mumusok), amiért így nem követhető vissza az igazság, és ennek tudatában megkönnyíti a gondok kezelését. Hiszen sokkal egyszerűbb egy láthatatlan, aljas lényre ráfogni a dolgokat, mint egy valódi bűnbak után kutatni, ami amúgy sem biztos, hogy sikerülne. Ugyanis az osztagra jellemző együttműködés miatt sosem adnák ki a másikat, inkább magukat is bűnösnek vallják – vagy élnek misztikumokkal és ráfogják a valótlanra a szóban forgó problémát.
Az osztagban továbbá gyakoriak a tűzesetek a papírégetés okán, így nagyjából minden sarkon már találni tűzoltó készülékeket. Továbbá az osztagkert híres a cseresznyefáiról, a 3. osztagban végbement átépítés miatt áthozott datolyaszilvafákról és a tágas veteményesről, amiben mindenféle zöldség megtalálható. Ugyanakkor kiemelkedő részét képezi még a Hold kapu, mely a 10. és 11. osztag közötti válaszfalon helyezkedik el a Meiou ikrek (Meiou Tokiya és Meiou Toshizou) közreműködésének köszönhetően.

Az osztag feladatköreSzerkesztés

A 10. osztag voltaképpen egyfajta helyszínelői szerepkört tölt be a Gotei 13 részére. Általában őket küldik ki először egy-egy külsős színtérre, ahol átfogó nyomozás szükséges, de minimum egy-két osztagtag bizonyosan akad a felderítő csapat között.
Elsődleges feladatuk előkészíteni a kutatáshoz a terepet, mellyel a megfelelő módon fogadhatják azon osztag(ok) tagjait, akiknek esetleg több tapasztalatuk van az adott szituáció kezelésére. Továbbá rögzíteniük kell a látottakat (fotóval, esetleg hangfelvétellel is); nyomokat, kézzel fogható bizonyítékokat kötelesek felkutatni, megjelölni, és ha van, akkor szemtanúkat kihallgatni (ezt is fel kell jegyezniük, rögzíteniük). Általában tőlük küldenek ki tagokat először egy-egy tetthelyre, ahol nyomozás szükséges, gyakran a terep felkészítésére a kutatócsapat érkezésének érdekében.
Feladatuk gyakran összecseng a 12. osztag munkakörével. Ugyanis sokszor előfordul, hogy nekik kell előre biztosítaniuk a helyszínt, hogy a harcban nem jeleskedő tisztek biztonságos körülmények között meg tudják kezdeni az átfogóbb kutatást. A 10. osztag tagjai ebben az esetben a védelmezésükre koncentrálnak, de ha szükséges tudásukkal is szolgálnak, amellyel előrébb mozdíthatják a nyomozást.

Osztaghoz járó eszközök, technikákSzerkesztés

Az oszag minden tagjának megjáró eszközöket ingyenesen biztosítják a tiszteknek feletteseik. Továbbá a technikák elsajátítását is kötelességük az egységbe sorolásukat követő első két hétben megtanítani. Így az egység összes tagja rendelkezik ezekkel a felszerelésekkel és technikák ismeretével. Amennyiben az egységhez járó kiegészítő eszközökben bármi probléma esik, mely akadályozza veszélytelenül való működésüket, cseréjét szintén az osztag vezetősége biztosítja, méghozzá térítésmentesen.

Speciális lélekmobilSzerkesztés

Az eszköz sokban hasonlít egy okostelefonhoz, mely többféle színben és formában is kapható. Ezen keresztül elérhető a Gotei 13 központi rendszere, Emberek Világában szörfözni lehet vele a világhálón, se perc alatt felcsatlakozik az első elérhető wifire. Rendelkezik képnézegető, videó-és zenelejátszó funkcióval. Jelszó, háttér, billentyűzár állítható rajta, az SMS karakterszám korlátlan és különböző applikációk tölthetőek le rá.
Személyre szabhatósága mellett azonban a lényegi részei még a hang és képrögzítő. Ezek közül is a speciális kamera a legfontosabb, mely fotózáson keresztül képes teleportálni dolgokat „A” – pontból „B” – pontba. Ez azért hasznos, mert így gyorsan, sérülésmentesen el lehet jutatni az esetleges bizonyítékokat, lenyomatokat laborkörülmények közé. Tehát az objektumokat fogadni csak is a 12. osztag képes, így az adott dolognak a meghatározott úticél csak is a tudósok egysége lehet Soul Societybe.
Az eszköz személyeket is képes elteleportálni egyik helyről a másikra, ha az úticélnak pontos koordináták vannak megadva. Ezt azonban 12. osztag engedélye nélkül nem kivitelezhetik, ugyanis a tudós osztag fejlett számítógépes rendszerén keresztül megy végbe ez a fajta áthelyezés. Tehát ehhez komoly egyeztetés szükséges, mely akár a tárgyak áthelyezésénél is alkalmazható, amennyiben a 12. osztag vezetői vagy az engedély megadására felhatalmazott tisztjei jóváhagyják ezt.
A kiegészítőt, a felettesek adják oda első héten az újonc számára. A telefon kinézetét a tiszt szabhatja meg.

Speaciális napszemüvegSzerkesztés

10. osztag számára kialakított szemüveg, ami nem csak az UV-sugárzástól védi a szemet, hanem a lélekmobil speciális teleportáló egysége esetén használt sugárzás ellen is. A mobilnak ezt a funkcióját a védőszemüveg nélkül használni tilos, különben hosszan tartó szemproblémákhoz vezethet (főleg a mobil teleportálását alkalmazó illető látása romlik).
Ezt a napszemüveget az osztag vezetősége (kapitány/hadnagy) köteles átadni az új tiszteknek a lejelentkezéskor.

Reiatsu sátorSzerkesztés

10. osztagosok között elterjedt hasznos technika. A kidou könnyen, gyorsan aktiválható még azok számára is, kik nem kimondottan tehetségesek a varázslásban. Lényege, hogy egy kékes, enyhén áttetsző sátrat von a kijelölt hely fölé. Azonban ezt meg kell előznie egy műveletnek, ami abból áll, hogy a halálisten kisebb reishit összpontosít egyik újába és pár milliméterrel a talaj fölött végigvezeti egy-egy rövid szakaszon, ami a sátor határvonalait fogja jelölni.
Ezután a sátor megidézése pofon egyszerű.
Lényege, hogy ennek használatával megóvhatóvá válik az adott helyszín környezeti behatásoktól, amennyiben esik a hó, az eső, vagy jégzápor veszélyezteti a színhelyet, esetleg zavaróan erős szél fúj. Ezek kiküszöbölésére mind-mind hasznos ez a technika.
A megidézhető sátor maximum 5*7 méteres, ennél nagyobb felállításához már két ember szükségeltetik (a másik félnek nem feltétlenül kell ismernie a varázslatot).
Kidou használati pontkövetelmény: 1 pont

Az osztag szimbólumaSzerkesztés

Az osztag jelképe a nárcisz, jelentése: „misztérium és egoizmus”.10

10th Division Insignia

Az osztag virágszimbóluma

Az osztag virága a nárcisz, a misztérium és egoizmus mellett „önimádat és formalitás; maradj olyan, amilyen vagy” jelentéssel is rendelkezik.

A nárcisz kissé hajlott nyakával olyan, mintha egy szolgát utánozna, ahogyan ura előtt áll, lehajtott fejjel. Ezért úgy tartják, hogy a nárcisz szolga a virágok között. Jelképezi az önzést, hiúságot és a hidegséget, ugyanakkor önszerelem, egoizmus és tisztelet virága is.
További jelentése még virágnyelven: „Kacér, ábrándos lényed olyan, mint ez a szép virág: büszkén kihúzza magát, hogy azután fájdalmasan hajtsa le fejecskéjét.
A 10. osztagra valóban jellemző virág, tagjai ugyanis bár nagyra vannak időnként magukkal, kötelességüket nem felejtik. A parancsnak fejet hajtanak, és ha a saját fejük után is mennek, a rájuk kiszabott feladatot igyekeznek mindenképpen teljesíteni.
A tisztek az osztagra jellemző összetartás és szórakoztató megnyilvánulásuk miatt talán kissé elvarázsoltnak hathatnak. Emiatt talán ők képesek a legnagyobbat csalódni a világban, nehezen viselik a változást. Nem tűrik a sértegetést, főleg akkor nem, ha az osztagot is érinti, mindezért képesek kardot rántani, hogy megóvják az egység büszkeségét.

Az osztag tagjai & mottójaSzerkesztés

Az osztag mottója: „A papírokból elég! (El_ég_)…"

Kapitány: Shiroichi Anao
Hadnagy: Meiou Tokiya

Az osztag jelenlegi tisztjeiSzerkesztés

Tiszteletbeli tagokSzerkesztés

Olyan, más egységben szolgáló tisztek, akiket bármikor tárt karokkal várnak az osztag területére, rendezvényeire a kötelező papírok ellenére is. Vagyis úgy kezelik őket, mintha ők is az osztag hivatalos tagjai lennének.

Az osztag volt tisztjeiSzerkesztés