FANDOM

Cero

Cero használat közben

Cero (虚閃 (セロ, sero); "Zéró" spanyolul, "Lidérc Villanás" japánul) egy igen erőteljes támadás, melyet a Menosok, az Arrancarok és a Vaizardok használnak. A Cero egy koncentrált energiasugár, ami a használó lélekenergiájából táplálkozik, s ezt szabadítja rá az ellenségre. A Menosok általában a szájukból lövik ki, ám vannak olyan Arrancarok és Vaizardok, akik a kezükből, ujjukból vagy egyéb testrészükből is képesek elindítani egy ilyen nyalábot. A sugár ereje, gyorsasága és hatótávolsága függ a használó reiatsujának nagyságától (azaz minél erősebb valaki, annál nagyobbat szól). Néhány Arrancar és Vaizard külön variációkkal rendelkezik ilyen téren.
A vaizardok csak egyszerű ceroval, valamint néhány esetben egyéni, különleges ceroval rendelkeznek.

VáltozatokSzerkesztés

Normál Cero Koncentrált energiasugár. Arrancarok, menosok és némelyik vaizard képes rá.
Egyéni Cero Egy-egy karakter különleges ceroját értjük ez alatt, például Wakahisa Shun egyéni ceroja. Csak kevesen rendelkeznek vele, az arrancarok és a vaizardok közül se mindenki.
Cero Córnea (視虚閃 (セロ・コルネア, Sero Korunea), "Szaruhártya Cero") Egy Cero fajta, ahol a használó az egyik szemében készíti elő a technikát és onnan lövi el. Viszonylag gyorsan ellőhető, sugara viszont sokkal kisebb a normál Cerohoz képest, majdhogynem egy Bara méretéhez hasonlít, pusztító ereje viszont nagyobb. Cero Córnea
Agarrar Cero (掴み虚閃 (アガラール・セロ, Agarāru Sero), Spanyolul és Japánul "Marok Cero") [1] Ennek a ceronak a használatához a használónak meg kell ragadnia valahol a célpontját és abba a markába kell előkészíteni a ceroját, hogy így maximalizálja a technika a pusztító erejét. Agarrar Cero
Gran Ray Cero (王虚の閃光 (グラン・レイ・セロ, Guran Rei Sero); Nagy Király Cero) Egy Cero variáns, mely során az arrancar a saját vérét használja a Reiatsuja katalizálására, így többek között olyan színt kölcsönöz a technikának, mint amilyen a használó saját Reiatsujáé. Az ereje ugyan csak valahol félúton van a közönséges Ceroé és Cero Oscurasé között, ez a technika azonban nem egyenes vonalban, hanem sajátos módon cikázva közelíti meg a célpontot, ráadásul a használó kis mértékben kilövés után is manipulálhatja az útvonalát, így még az erősebb változatnál is nehezebben elkerülhető, szinte lehetetlen kitérni előle. Csakis Espadák képesek megtanulni, Las Noches belterületén pedig szigorúan tilos a használata! Gran Rey Cero
Cero Oscuras (黒虚閃 (セロ・オスキュラス, Sero Osukyurasu); Sötét Cero) Fekete színű cero-változat, mely sötétségével bármilyen fényforrást képes teljesen elfojtani. Ez a létező legerősebb cero, pusztító ereje, hatótávolsága és kiterjedése felülmúlja minden társát, majdhogynem elkerülhetetlen. Csakis espadák képesek használni és csakis resurrección alakban. Cero Oscuras
Cero Angelical (Angyali Cero) [2] A cero egy különleges fajtája, amit az Espada közül se mindenki tud elsajátítani. Egy átlagos cero-val ellentétben ez gömb/félgömb alakban emészt fel mindent, ami az útjába kerül, ezáltal nem csak egyetlen sávban érhető el pusztító hatása. Hatósugara körülbelül 5-8 méter, ebben a körzetben pedig mindent felemészt, ami az útjában van – legyen az barát, ellenség, élő személy vagy éppen egy épület. Hatóideje miatt megfelelő gyorsasággal (például shunpo, sonido, shirenkyaku vagy egyéb helyváltoztató technika használatával) ki lehet térni előle, visszaverni azonban magasabb lélekenergia esetén sem érdemes – aki reiatsujának nagysága miatt túléli az energiasugár érintését, legjobb esetben lemart bőrrel folytathatja a harcot, már amennyiben talpra tud állni. Nevét színéről kapta – ez a cero típus ugyanis minden esetben vakító, fehér fénnyel rendelkezik. Éppen ezért a közelben állóak jobb, ha el is takarják a szemüket menekülés közben, ha nem akarnak ideiglenes vagy végleges vaksággal távozni. A technikát csak a legerősebb arrancarok tudják véghez vinni. A támadás rengeteg energiát vesz el a használótól, ez a reiatsu mennyiség pedig nem töltődik vissza. Tapasztalatlanabb arrancarok a technika használata után öt-tíz percig nem tudnak új hollow képességet bevetni a harcban a felhasznált energiamennyiség miatt. A technikát Las Nochesben tilos használni.
Colossal Bang Cero (Hatalmas "Bang" Cero) [2] A Cero sokszorosa, hasonló látványú, de sokkal nagyobb erővel és pusztító adottságokkal bír, mint egy sima Cero. Mérete is többszöröse, s amiben a legjobban különbözik a Cerotól, hogy mikor becsapódik egyetlen hatalmas robbanásba tömörül az erő. De a gond vele, hogy kissé kimerül tőle a használója, mondhatni a gyengébbek vagy képzetlenek kómába is eshetnek így számukra ez egyfajta végső technika, azonban akik kellően elsajátították és megvan a kellő tapasztalatuk, azok könnyedén veszik a technika akadályait és ugyan olyan könnyedén használják is. Továbbá hátrány, hogy több időt vesz igénybe míg egyetlen hatalmas gömbbe sűrítik ezt a Cerot.

ReferenciaSzerkesztés

  1. Bleach: The 3rd Phantomban elnevezett technika
  2. ^ 2,0 2,1 Saját, általunk kitalált technika

NavigációSzerkesztés