FANDOM

Eras Vanthor
Erasvanthor
Adatok
Született 08. 05.
Kor ~90 év
Faj Arrancar
Nem
Magasság 156 cm
Súly 48 kg
Hajszín fekete
Szemszín lila
Bőrszín fehér
Vércsoport AB
Különleges ismertetőjegyek jellegzetes, lila szempár
hollowmaszkja sisak-szerű
hollow lyuk a jobb kezén
random vérfoltok és agyvelődarabok
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Las Noches
Hueco Mundo
LNIS
Korábbi hovatartozás Soul Society
Gotei 13
10. osztag
Foglalkozás Az Exequias vezére
Korábbi foglalkozás Hadnagy
Fracción
Partner Rinaaya Mio'o Norhkastel
William
Quibelez de Saporán
Mai Cabaniz
Malvado Estaca
Hrafn Zuniga
Lluvia Blizniat
Korábbi partner(ek) Watanabe Yuusuke
Tadeo Dellomeurtre
Delora Hernandez
Naito Suisen
Saburo Kiyoshi
Személyes információk
Rokonok Verashu Suwun (másik énje)
Arliva Quenthel Suwun
Feynt Vanthor (fia)
Matetsaku Kai
Matetsaku Miyoko
Carl Heller
Zanpakutō
Resurrección Sonido de locos

Eras Vanthor, 88. arrancar, az Exequias vezére, Rinaaya Mio'o Norhkastel kaguja, valamint az LNIS Phobia ügynök névre hallgató ügynöke. Ő Verashu Suwun "másik énje"; egy baleset folytán elszakadt lélekszilánk, ki arrancarként kezdett új életet.

Verashu Suwun hasonmása, arrancar változatban. Ugyanolyan alacsony, az arca, testalkata és szemei is pont úgy néznek ki, mint Suwunnak. Azonban arrancar uniformist visel, maszkja és hollow lyuka pedig egyértelműen jelzik a tényt, hogy nem Verával van dolgunk. Kisebb mellei vannak shinigami énjéénél, valamint hajszíne is fekete - Vera ugyanis festi a haját. A hollow lyuk elhelyezkedése végett balkezes, Vera viszont jobbkezes.
Személyisége shinigami énjének „sötét” oldalához hasonló, hiszen belőle született és fejlődött tovább. Vele ellentétben viszont már nem akarja eltitkolni „különbözőségét”. Nem titkolja szadista hajlamait, és a legnagyobb természetességgel beszél a témáról. Még mindig átlagon felüli emberismerő képességekkel rendelkezik, amire különösen büszke, hiszen mások mozdulataiból, reakcióiból von le olyan következtetéseket, amiket később a saját hasznára tud fordítani. "Jobban ismeri az embereket, mint ők saját magukat", ahogyan szereti körülírni ezt a tehetségét. Azonban már nem a ranglétrán való feljebb jutás vagy épp egy kényelmes pozíció a célja, bár továbbra is előnyben részesíti az irodai munkát. Nem titkolja, hogy igazából céltalan az élete, és azt se, hogy ő csupán egy lélekdarab, aki ha beteljesítette kívánságát, talán örökre búcsút mond a világnak. A végső elpusztulást épp ezért nem féli, teljes közönnyel viseltet a halál iránt.
Kifejezetten szeret mások idegeire menni, úgymond tesztelgetni a határait, hogy meddig mehet el anélkül, hogy a haja szála is begörbülne. Nem titkolja, mennyire lenézi fracción társát, Hrafn Zunigát, kölcsönös "szeretetük" egymás iránt igazán sok színt visz az LNIS életébe. Kedvenc provokálási módja a testi kontaktus, a személyes szférába való teljes betörés, hiszen jól tudja, hogy a legtöbb ember, shinigami vagy arrancar kisebb sokként éli meg, ha egy számára idegen személy az intim zónájába férkőzik, különösen, ha pont az általába véve mindenkinek unszimpatikus Erasról van szó. Ilyenkor a nagyobb hatás kedvéért szeret elejteni fenyegető, vagy épp kétértelmű mondatokat, hogy aztán csípős, szarkasztikus megjegyzésekkel igyekezzen a lehető legnagyobb kárt tenni kiszemeltjének önbecsülésén. Ellenben őt igen nehéz felidegesíteni, ugyanis egyszerűen ignorálja a provokatív megjegyzéseket. Egy valamit nem tűr, ha pótolhatónak nevezik.
A tettek és a bizonyítékok embere, ha ő valamit állít, akkor az úgy is van. Nem tesz felesleges, üres ígéreteket, inkább elutasítja a megbízást, mintsem hogy csődöt mondjon, és ezzel rontson a róla kialakított imázsán. Bókjai ellenben szárazak, tömörek, és érezni, hogy nem szívből jönnek, csupán automatikusan azt mondja, amit hallani akarnak. Mindenféle érzelmet mellőz ilyenkor hangjából, teljesen érdektelen mások egóját illetően.
Köztudottan beteg alak, ez főleg hobbyjában mutatkozik ki. Élvezettel boncol fel másokat, természetesen élve. Nyíltan kannibál, kínkamrának berendezett szobáját a roppant kreatív Elízium névvel aggatta fel. Gyakran megesik, hogy ártatlan arrancarok esnek áldozatául, kiknek egyetlen bűnük, hogy rosszkor rossz helyen voltak. Kannibál, nekrofil, szadista, válogatott kínzóeszközeivel Las Noches egyik legrettegettebb arrancarjává vált, még az espada soraiból is vannak, akik rettegve menekülnek előle. Hű társa Carl Heller, akivel egy szövetség köti; tiszteli az arrancart, hasonló életszemléletük egyfajta lélektársi kapcsolatot váltott ki belőlük. A sorra ismétlődő egy éjszakás kalandjaik ellenére nem alkotnak egy párt, egyikük sem ismeri a szerelem érzetét, nem kötik egymáshoz elvárások és a féltékenység érzete is ismeretlen előttük.
Sierashi Yuusuke mérhetetlen fanatizmust vált ki belőle; egyfajta apafigura vált belőle, s egy olyan oldala mutatkozik meg jelenlétében, amit senki más nem képes kicsalogatni belőle. Ilyenkor mintha teljesen kifordulna magából, s egy alig pár éves kislány szintjén kezd el gondolkozni. Azt hiszi, ő a "gazdija", és hogy ő a vaizard "háziállata".

TörténeteSzerkesztés

Verashu Suwun és Matetsaku Kai közös küldetésük Hueco Mundoban érdekesen végződött. A feladatuk az volt, hogy egy sérült shinigami társukat szabadítsák ki a sivatagból. Akkoriban Verashu Suwun tudathasadásban szenvedett; a világos énje, „Vera” nap mint nap elnyomásban élt domináns, ám sötétebb énje, „Suwun” alatt. Ezen a napon is Suwun volt az, aki irányította a testüket.
A shinigamira, akit meg kellett volna menteniük, már csak félholtan találtak rá. Apró hollowk emésztették belülről, amik amint megérezték a két shinigami, a friss préda jelenlétét, Suwunra támadtak. Bár sok kicsi sokra megy, nem volt igazi esélyük a két shinigami ellen. Mégis megtörtént az, amire senki se számított. Nem tudni, hogyan és miért, de az egyik parazita-szerű hollownak sikerült elvennie Verashu Suwun személyiségének egy részét, gyakorlatilag kiszippantva azt. Ezáltal kezdte el „Suwun” a saját életét élni, immáron hollowként. A parazitaszerű hollow tudatát Suwun irányítja, és azt is hagyja, hogy egy nála erősebb adjuchas felfalja, mert tudja, hogy úgyis ő fog felülkerekedni rajta. Arrancarrá válásának utolsó folyamata viszont akkor kezdődik, amikor néhány nála erősebb números, és talán egy espada is bevonszolja őt Aizen Sōsuke színe elé, ahol megpróbálják őt lenyugtatni, s végül arrancarrá változtatják őt.
Tadeo Dellomeurtre alá osztják be fracciónként, akit legnagyobb meglepetésére egészen szimpatikusnak talált első találkozásuk alkalmával. Attól tartott, egy agyatlan, gondolkozni nem képes, még manipulálásra is érdemtelen espada alá osztják be, ám Eras kifejezetten kellemes beszélgetőpartnernek, valamint igazi kihívásnak tartja, már ami a kedvenc hobbyját, a teljes manipulálást illeti. Igazi célja nincs a dologgal, valamint teljesen nyílt lapokkal kezdett el játszani, ugyanis nincs kedve még egyszer talpnyalóvá válni, ahogyan azt shinigamiként tette. Ismerve őrületét, könnyedén előfordulhat, mániákussá válhat az espadát illetően. A veszéllyel tisztában van, azonban nem törődik vele; hagyja, hogy az őrület teljesen feleméssze, és már csak meg sem próbálja titkolni, ha ismét valami olyat lát, ami valójában nincs is ott. Már amikor sikerül rájönnie, hogy csak az ő fejében képződnek eme dolgok.
Régi kapitányával, Watanabe taichouval is találkozott, rövid idővel arrancarrá válása után. Kiélvezte a helyzetet, miszerint ő és - az akkor még szintén fekete hajú - Vera szinte teljesen azonosan néznek ki, leszámítva az egyértelmű faji jellemzőket, mint például a hollow maszk, vagy a jobb kezén található hollow lyuk. Tisztában volt azzal, hogy nem lenne esélye a kapitány ellen, azonban azzal is, hogy shinigami énje hatalmas bajba keveredne miatta, ha pont a kapitánya találkozna vele. Elhitette tehát a kapitánnyal, hogy a saját hadnagyát látja teljes, arrancar valójában, és hogy önként elárulta Soul Societyt. Lévén bőven rendelkezésére álltak személyes információk Watanabe taichou magánéletéről, nem okozott nehézséget elérnie, hogy a kapitány dühödten keresse fel Verát, és vesse alá egy alapos, kínzásoktól nem mentes kihallgatásnak. Persze, miután még egy extra bizonyítékot generált azáltal, hogy engedte, hogy a kapitány beverhessen neki egyet. Egyik kedvenc képességét használva így a monokli ugyanúgy megjelent a hadnagyon is, és Watanabe taichounak volt oka azt feltételezni, miszerint áruló került az osztagába.
Tisztában volt azzal, hogy előbb vagy utóbb, de világos lesz Watanabe taichou számára is, miszerint itt nem igazi árulásról, hanem egy hatalmas félreértésről van szó. Tovább szövögeti hát dédelgetett kis tervét Vera és Kai haláláról, és mintha csak a Sors segítette volna őt azzal, hogy Carl Hellert az útjába állította. Az arrancar srác és közte elég egyértelműek a hasonlóságok, ahogyan a különbségek is, büszkesége azonban még sem hagyja, hogy valaha is "lélektársként" tekintsen a fiúra. A hasonlóságokatse biztos, hogy valaha is elismeri, hiszen ezzel az egyediségét kockáztatná, ami borzalmas lenne számára. Arra azonban hajlandó volt, hogy egyenlő félként tekintsen rá, hiszen céljaik közösek; voltaképpen mindketten ugyanazok halálát kívánják. Carl ugyanis Vera szerelme, Kai öccse, aki saját bevallása alapján miatta lett olyan, amilyen. Mivel ő és Carl is rendelkeznek egymás számára hasznos információkkal, valamint egymás képességeire is szükségük lehet, ha valaha is szeretnének végezni az immáron már kapitánnyá avanzsált Kai-al, és a nála is erősebb Verával, így egyfajta szerződést, szövetséget kötöttek.
Az LNIS-be való csatlakozását nem bánta meg, hiszen tengernyi papírmunka várja a nyomozóiroda épületének falai közt. Ismét kezd visszaváltozni ugyanazzá az aktakukaccá, ami régebben is volt, hiszen ez az egyetlen igazi menedéke, amiben kedvére elmerülhet, egyfajta hobbyra talált benne. Phobia ügynök néven tevékenykedik, bár főnökét, Adán Scytaciertót igencsak lenézi az Eras szerint időnként gyerekes, nem vezetőhöz illő viselkedése miatt. Nem csinál belőle nagy ügyet, a lehető legnagyobb közönyösséggel a hangjában beszél hozzá, ragaszkodik a formalitásokhoz és a hivatalossághoz, valamint a személyes kapcsolat létezésének a megakadályozásához az espadát illetően. A szintén a szervezet tagjává vált, fraccióntársaként is ismert Hrafn Zuniga azonban tipikusan olyan személy, akit Eras nem bír nem provokálni. A szimpátia kölcsönös, Hrafn a jelek szerint elég nehezen viseli el Erast, a két "barátnő" pedig igazán sok színt visz bele az első nyomozásukba, ami Slarin, az 5. espada címlapfotós esetéről szól.
Gyermeke apjának kiléte homályos; Eras egy álomban élte meg, hogy egy párzási rituálé után petéket rakott le, ám nem kételkedik abban, hogy Feynt Vanthor valóban az ő fattya - a "Vanthor gének" ugyanis dominálnak a fiúban, s egyértelműen az anyjára ütött örökölvén szadizmusát, kimértségét s őrületét. Az anyai ösztönök híján azonban nem gondoskodik valódi anyaként a fiúról; kifejezetten égőnek találja, amikor Feynt megjelenik a semmiből vacsoravadászás közben és az "anyám" szóval jellemzi őt tovább.
Feynt születésével egy időben született meg Verashu Suwun és Matetsaku Kai lánya is, Matetsaku Miyoko. Vera terhessége alatt a reggeli rosszullétek ugyanis Erason jelentek meg pokollá téve az életét. Rettegve attól, hogy a gyermek olyan erőket birtokolhat, melyekkel nem képes felvenni a versenyt és a pusztulását eredményezheti céljai gátolásával egyetemben egy okkultizmusról szóló könyvben talált rá egy terhességet megszakító szertartás leírására - néhány kővé vált arrancar teteme mellett. A baljóslatú jelekre ügyet sem vetve elvégezték Carllal a szükséges rituálét, ám az fordítva sült el, ugyanis ahelyett, hogy megölte volna a gyermeket, a szülést segítette elő 3 hónappal a tervezett időpont előtt. A szülési fájdalmakat is Eras élte át Vera helyett, valamint később megbizonyosodott arról, hogy valóban rendelkezik Miyoko olyan képességekkel, amik halálosan veszélyesek rá nézve. A pillangók miatti fóbiája így alakult ki, látványuk pánikrohamot vált ki belőle.

A kötelékSzerkesztés

Ahogy az lenni szokott, Eras Vanthor még mindig nem tud 100%-osan megszabadulni másik felétől. A köztük lévő kapcsolat még mindig él és működik – még ha Vera nem is tud erről.

  • Telepátia: gyakorlatilag a sötét oldalából (ha úgy tetszik, Suwunból) született, épp ezért telepatikus kapcsolat van köztük. Vera persze még nem tudja, hogy amikor épp a sötét oldala dominál, akkor valójában már Eras az, aki kémkedik. A telepatikus kapcsolat visszafelé is működik, persze csak ha Vera majd felfedezi, hogy képes erre.
  • Empátia", avagy osszuk meg terheinket másik felünkkel: a technika alkalmazása lehetővé teszi Eras számára, hogy harcban kevesebb sérülése legyen. Képes elérni, hogy a saját sebei megjelenjenek Suwunon is, a sérülés mértékét így a felére csökkenti. Remek technika a harcbírás növelésére és Suwun bántásához is. A sérüléseknek maximum a felét képes "megosztani" Verával. Ugyanez vonatkozik a hallucinációkra is. Képesek ugyanazt látni, hallani, érezni, amit a másik is. Ennek persze haszna nincsen; csupán jelzi, hogy a kötelék még mindig megmarad kettejük közt, és még a kettéhasadás sem tudta teljesen elválasztani őket egymástól.

CéljaiSzerkesztés

Arrancarrá válása után jó darabig nem volt képes megtalálni saját céljait, létét értelmetlennek titulálta. Mára már kiforrtak tervei, motivációi. A bosszúállása már nem csak egyszerűen ösztönös. A golconda, nirvána, megvilágosodás útját keresi. Úgy hiszi, ha megöli másik énjét majd végez saját magával is, akkor részecskéik ismét egyesülnek és elérik a nirvána állapotát. Nem bizonyított, hogy valóban van-e alapja eme vágyainak, vagy csupán egy beteg elme téves meggyőződéséről van szó.

KépességekSzerkesztés

Az erő helyett a pontosságban bízik, kardforgató képességei azonosak shinigami énjéével. Azonban nem szeretné inkognitóját felfedni, épp ezért nagyon ritkán mutatkozik shinigamik előtt, és még ritkábban bonyolódik bármiféle harcba. Megrögzött aktakukac, és tökéletesen elvan a kényelmes irodai munkával, amit a nyomozóiroda szolgáltat neki, azonban ha mégis kénytelen harcolni, akkor a gyorsaságára és a pontos vágásaira alapoz, mintsem az erejére. Egy-egy ütésbe épp ezért nem is visz bele hatalmas erőt, és igazából nem is képes rá, azonban pontosan ismeri az emberi testnek azon pontjait, ahol egy apró vágás is elég ahhoz, hogy az ellenfél harcképtelenné váljon. Érdektelensége miatt az élet iránt olyan, mintha nem érezne testi fájdalmat, valójában viszont csak nem érdekli. Nagyon szeret a közte és Vera között lévő kötelékre alapozni a harcok kimenetelét, hiszen így többek között nehezebben is sérül le, valamint bizonyos shinigamikat sakkban is tarthat ezzel az előnyével.

Erasresu

Eras release formában

  • Az arrancarok alapképességeivel (például a sonido) rendelkezik, ezeket jól is kezeli.
  • Ha a levegőbe rajzol egy szimbólumot, azt el tudja taszítani, hogy az ellenfelet eltalálja. Ha ez sikerül, akkor az ellenfél hallucinálni kezd – képeket, hangokat, ami tetszik. Nem tart sokáig a hallucináció, ám ez függ az ellenfél és a közte lévő lélekenergia mennyiségétől. Összezavarásra és időszerzéshez tökéletes.

ResurrecciónSzerkesztés

Feloldáshoz a parancsszó: Hollalo, sonido de locos! (Tipord el, őrültek hangja!) Ilyenkor hasba szúrja magát a kardjával, pont úgy, ahogyan Suwun is eggyé válik a kardjával, amikor az egyik képességét használja. Bőrszíne feketévé változik, haja pedig rövidebb lesz és fehér. Maszkja arcának az egyik felét takarja el. Deréktól lefelé pók alakja lesz. A sebessége a tízszeresére nő, valamint képes egész háztömböket is átugrani, vagy éppen a falakon mászni.

  • Fegyvere erős mérget tartalmaz; felsértve a bőrt bejuttatja tartalmát a szervezetbe. Hatásai: láz, szapora szívdobogás, erős és kínzó hallucinációk. A képek összefolynak és nagyobb dózis esetén már csak színes foltokat lehet kivenni a világból
  • Fegyverének pörgetésével egyfajta hálót képes előidézni, amit az áldozatra tud dobni. A háló a lélekenergiát szívja, és nem könnyű belőle kiszabadulni. Tűzzel hamarabb ki lehet égetni, mint szétvágni a ragacsos anyagot.

IdézetekSzerkesztés

  • Gyorsan csináltam, nem szenvedett sokat. Ahogyan az Akadémián is tanultuk.
  • Bármikor magammal ránthatlak az őrületbe. Eddig mindenki így végezte, aki hosszabb időre volt összezárva velem. Szólíts csak Phobia ügynöknek.
  • Egyéb vélemény? Esetleg megosztaná velünk haldokló gondolatfoszlányait, Mr. Smith?
  • Fetrengjünk a vérben, élvezkedjünk a kéjben, sikoltsunk a kíntól, üvöltsünk a tébolytól, ordítsunk a fájdalomtól, s üzenjük meg a két mocsoknak, legközelebb fattyukat nem találják meg, csak holtan.
  • Élvezet lesz felkoncolni őket, a darabjaikat és vérüket a fürdőkádba csepegtetni s végül rózsaszirmokkal meghinteni a bíborszín fürdőt. Igazán romantikus. Velem tartasz
  • Nem vagyok krokodil. Pók vagyok, te mocsok.
  • Informált agyvelőt! Munkánk kössük össze mókával, mire vártok, szórakozzunk!