FANDOM

A Gigai (義骸, Póttest) egy mesterségesen előállított test, egyfajta bábu, ami lehetővé teszi, hogy a shinigamik az Emberek világában tartózkodhassanak egy meghatározott időre, akár küldetés, akár ideiglenes erő elvesztése miatt. Bizonyos körülmények miatt előfordulhat, hogy a shinigamiknak az Emberek világában kell tartózkodniuk hosszabb időre és kapcsolatba kell lépniük az élő emberekkel, ám ezt lélektestben képtelenek megtenni. Ezért találták fel a póttestet.
Bár a test szintetikus, ugyanúgy működik, mint egy normális emberi test, és ugyanilyen szükségletei is vannak. A shinigamik lélektestével ellentétben ezt azok az emberek is látják, akik nem rendelkeznek az átlagosnál magasabb lélekenergiával. Ez egyben azt is jelenti, hogy a póttestben lévő shinigamik kötelesek átlagos emberként viselkedni és beolvadni a többi ember közé.

Urahara Kisuke kísérletei következtében kétfajta póttestet állított elő. A második verzió ahelyett, hogy a használó lélekenergiáját gyógyítaná, leszívja azt, ezáltal a használót szinte teljesen emberré változtatja, ha sokáig használják. Emellett egy olyan póttestet is létrehozott, amit egyfajta csaliként használhat harcoknál.