FANDOM

Kagami Ritsu
Ricchan
Kanji 鏡 律
Adatok
Született 02.24.
Kor 72
Faj Shinigami
Nem
Magasság 149 cm
Súly 41 kg
Hajszín fekete
Szemszín kék
Bőrszín fehér
Vércsoport 0
Különleges ismertetőjegyek kecses testtartás
udvarias beszéd
Politikai hovatartozás
Gotei 13
Kagami-ház
Foglalkozás 10. osztag 6. tisztje
Kagami-ház 17. feje
Korábbi foglalkozás 3. osztag 8. majd 5. tisztje
Előző osztag(ok) 3. osztag
Partner Shiroichi Anao
Keisuke Isami
Korábbi partner(ek) Chizuki Maya
Hana Akamoto
Személyes információk
Rokonok szülei, Kagami Ai
Zanpakutō
Shikai Kaminami
Bankai még nem érte el

Kagami Ritsu (鏡 律, nyugaton Ritsu Kagami) a 10. osztag 6. tisztje és a Kagami nemesi ház jelenlegi, 17. feje.

Megjelenés és jellemSzerkesztés

Seireiteiben született lakosként Ritsu külseje egyáltalán nem tükrözi a valódi korát. A 15-16 évesnek tűnő fiatal lány irigylésre méltóan vékony (149 centijéhez 41 kilós súly párosul), mozgásából sugárzik a kecsesség és az elegancia. Bájos arcán általában kedves és barátságos mosoly ül, noha megvan benne a rangjához illő komolyság is. Hosszú, derékig érő fekete haját két fehér masnival fogja össze, frufruja pedig egészen kék szemének vonaláig ér. Nyakában a Kagami-ház jelképének számító nyakék függ, kezét pedig a klán vezetőjének járó pecsétgyűrű díszíti. Szabvány shinigami egyenruhát hord, kardját az övére fűzve hordja a bal oldalán.

Bár viselkedése nagyon sokáig egyáltalán nem egy magas rangban álló nemesé volt, a 3. osztagban eltöltött idő segített neki levetni komolytalan, fegyelmezetlen és koncentrációzavaros személyiségét. Ugyan még mindig kissé határozatlan és lassan dönt, de remek diplomata, és egyértelműen elég érett már egy nemesi ház vezetésére. Nemesi származása nem csak mozdulatairól, de udvarias beszédstílusáról is süt, ami azonban közvetlen, barátságos attitűdje mellett elég furán hat. Örök optimista és tele van energiával, lelkesedését azonban sokszor el kell már fojtania, hiszen rangjához nem illik a gyerekes viselkedés és az örökös pattogás, ami régebben jellemző volt rá. Ügyetlensége így is elégszer sodorja őt kellemetlen szituációkba, de őszinte igyekezete miatt nem lehet rá haragudni.

TörténeteSzerkesztés

Shinigamivá válásaSzerkesztés

Kagami Ritsu a négy főnemesi család egyikének leszármazottja. Ennek megfelelően a lány nevelése arisztokrata normáknak megfelelően történt, csakhogy az eleven kislány sokkal nagyobb önállóságra vágyott, mint amennyit megadtak neki, és ezért gyakran bajba keveredett annak ellenére, hogy egész álló nap testőrök figyelték minden mozdulatát. Az idősebb klántagok nem nézték jó szemmel, hogy egy ennyire szertelen és szétszórt lány egyszer olyan felelősségteljes pozíciót fog betölteni, mint a családfőé, és mivel a saját nevelési módszereik sorra kudarcot vallottak, így annak érdekében hogy Ritsu fegyelmet tanuljon, a Shinigami Akadémiára küldték.

Ritsu elsőre átment a felvételin, nem is akárhogy: a legmagasabb pontszámmal, amit valaha lány elért. De nem sokkal maradt el Shiba Kaien és Ichimaru Gin, az akadémia történetének két legnagyobb géniuszának pontszámától sem. Azonban szó sem volt arról, hogy Ritsu maga ekkora géniusz lenne, valójában csak egy szerencsés pillanatot fogott ki a felvételi alatt – noha azért később kiderült, hogy nem is teljesen tehetségtelen. Nagyon büszke volt az eredményére és hatalmas lelkesedéssel vetette bele magát a tanulmányaiba, de koncentrációzavara miatt a tanulás nehezen ment neki, és a vizsgákon rendre rossz jegyeket kapott – arról nem is beszélve hogy már az elméleti anyaggal foglalkozó órákon is nehezen tudott figyelni, a gyakorlati órákon pedig rendkívül hullámzó volt a teljesítménye a szerencsefaktor miatt, ami egész életében végigkísérte. Azért persze van, amit a szerencse nem befolyásolhat, ez pedig a tehetség. Bár fizikai ereje sosem volt kiemelkedő, közelharcban így is az évfolyam élvonalába tartozott. Ügyesen használta ki azt, hogy apró termete és jelleme miatt sokan könnyű ellenfélnek gondolták és a kellő elővigyázatosság nélkül rontottak neki. Alacsony súlypontja és mozgékonysága pedig a shunpo tanulásánál jött kifejezetten jól. Vívásban azonban nem volt túl tehetséges, és kidouja az említett okok miatt hol sikerült, hol nem.

Bár felvételi eredményeit végül semmi sem igazolta, azért mégis volt valami, amiben kiemelkedett: a zanpakutójával való kommunikáció. Ritsu már az akadémiára kerülése előtt is álmodott Kaminamival, noha a zanpakuto kissé vad külseje miatt mindig azt hitte, hogy valami visszatérő rémálomban van része. A tanórákon értette meg, hogy az ijesztően sápadt bőrű, lila ajkú és hosszú, szürkésfehér hajú nő nem azért volt ott, hogy megijessze, hanem meg akarta szólítani. Ő volt az első, aki maradéktalan kommunikációt tudott folytatni a belső világában lakó társával, sőt Kaminami nem sokat várt a saját nevének elárulásával sem, hiszen tisztában volt vele, mennyire gyámoltalan a lány és mennyire szüksége van a zanpakutója erejére az egyébként jóképességű Ritsunak a bizonyításhoz. Ahogy egyre inkább megtanulta irányítani a lélekenergiáját, annál kevésbé befolyásolta eredményeit a szerencse. Kidouja és vizsgaeredményei is egyre konzisztensebbek lettek, utóbbiban segítségére volt legjobb barátnője is, aki eleinte (lévén ő volt a második legjobb eredménnyel felvételiző abban az évben) riválisként tekintett Ritsura, de aztán szoros barátságot kötöttek. A hatodik, utolsó akadémiai év végefelé egy igen nehéz, harcokkal teli időszak köszöntött a Lelkek Társadalmára, és a végzős tanulókból egy különleges osztagot formáltak, hogy amíg a Gotei 13 pontot tesz a Seireiteit érő támadások végére, addig ne nekik kelljen a kisebb, jelentéktelennek számító incidensekkel foglalkozni. Az osztagnak persze Ritsu is tagja volt, hiszen azon kevesek közé tartozott, akiknek már volt shikaia. Az osztagot nem sokkal később egy külső Rukongaiban történő hollow-támadáshoz vezényelték. Ritsu persze nem Ritsu lenne, ha nem szakadt volna el a csoportjától valami „fatális véletlen” folytán. Tökéletes időzítéssel csapott le a balszerencséje, ugyanis az egyik lidérc az egyedül maradt lányt szemelte ki ebédjének. Bár Ritsu már számos álhollowot legyőzött a tréningek folyamán, az igazi látványától földbe gyökerezett a lába. Kaminami nem habozott, berántotta őt a belső világába, és végül sikerült megnyugtatnia a lányt, meggyőznie, hogy nincs oka a félelemre. Ritsu az utolsó pillanatban tért észhez és ugrott félre a hollow mancsai elől, majd a segítségére siető csapattársai szeme láttára egyedül győzte le a lidércet különleges shikai technikájával, a Tatsumakival, amelyet akkor és ott sikerült először jól kiviteleznie. Az akadémiai záróvizsgái viszonylag jól sikerültek, így lehetőséget kapott arra, hogy csatlakozzon a Gotei 13 kötelékéhez. Ő végül némi meglepetésre a 3. osztagot választotta, annak ellenére hogy képességei alapján inkább az Onmitsukido soraiba illett volna. Végül családja még azt is elérte, hogy tiszti pozícióhoz juthasson rögtön csatlakozáskor.

A 3. osztag kötelékébenSzerkesztés

Bár minden igyekezetével azon volt, hogy származását titkolja, ez nemigen sikerült neki, és emiatt gyakran kapott irigy pillantásokat elsősorban az alacsonyabb rangú tisztektől, hiszen ő lényegében protekcióval került eléjük a rangsorban. Ennek ellenére viszonylag gyorsan beilleszkedett 8. tisztként, és hamar barátságot kötött az osztag 5. tisztjével, Sakata Yakennel is. Kapitányának való bemutatkozása meglehetősen rendhagyóan sikerült, ugyanis pont akkor állított be hozzá nagy barátnője, a 2. espada, Slarin Sleryrrlyn'dreskel, igaz Ritsunak nem esett le, hogy ki is az a csuklyás alak, és azóta is keresi a soha nem látott tisztet. Hamarosan Yakennek felajánlották a 8. osztag hadnagyi pozícióját, és a fiú Ritsut jelölte ki utódjául, ezért a lány előlépett 5. tisztnek.

A smaragd karavánSzerkesztés

...küldetés folyamatban...

Futárok az elixírrelSzerkesztés

...küldetés folyamatban...

A Kagami-ház 17. fejeSzerkesztés

A halálisten-lét, a rendszeres feladatvégzés és a fegyelmezett körülmények nagyban segítettek neki megkomolyodni, és gyermeki személyiségének is lassan nyoma veszett. Bár még nem tartották őt elég felkészültnek a stafétabot átvételére, a sors közbeszólt. Apja súlyos beteg lett és a kór az ágyhoz kötötte őt, így pedig nem tudta megfelelően ellátni a teendőit. Elkerülhetetlenné vált Ritsu családfői beavatása, a ceremóniára pedig hosszas készülődés után végül sor került. Nem sokon múlott azonban, hogy mindössze 10 perc után új utódot kelljen keresni, de a testőrök önfeláldozásának köszönhetően az Öregek Tanácsának két maradi tagja által szervezett merényletkísérlet kudarcba fulladt. A bűnösöket hamar kézre kerítették, és bár Ritsunak nem esett jól, hogy az első fontos döntése ilyen témában születik, de a két delikvenst végül a Dangaiba száműzte.

Erők és KépességekSzerkesztés

Shunpo: Ritsu legnagyobb erőssége egyértelműen a villámtánca. Sebessége még magasabb rangú tisztek számára is sokszor követhetetlen, akár 200 lépést is képes megtenni anélkül, hogy elfáradna. Jártas különféle shunpo-technikákban is, így csupán gyorsaságával is képes kárt okozni másokban.

Pusztakezes harc: Gyorsasága, hajlékonysága és alacsony súlypontja remek alapot adott neki hakudája képzéséhez, az évek alatt tudása elérte egy Onmitsukidou tiszt szintjét is. Egészen lehetetlennek tűnő akrobatikus mozdulatokba is képes annyi erőt vinni, hogy sérülést okozzon másoknak, kecses mozgásának köszönhetően pedig leginkább egyfajta táncra emlékeztetnek mozdulatai.

Kardforgatás': Zanpakutouja shikai alakja miatt nincs szüksége intenzív zanjutsu-tréningre, éppen ezért kifejezetten képzetlennek számít ebben a műfajban. Egy erélyesebb kardforgató könnyedén ki tudja ütni kezéből a kardot, hacsak nem ő maga ejti ki azt a kezéből.

Kidou: Mágiahasználata átlag alatti szintű, de igyekszik olyan kidoukat elsajátítani, melyek lélekölője erejét segítik. Kidouval kombinált zanpakutou-támadásai már-már a védjegyévé váltak és kifejezetten impresszívek szintjéhez képest.

ZanpakutouSzerkesztés

Kaminami (Isteni Hullám) egy víz típusú zanpakuto. Normál állapotban egy átlagos hosszúságú katana aranyszínű markolattal és hatszög alakú keresztvassal, melynek minden oldalán egy-egy hullámforma díszítés található. Kaminami olyannyira óvja és félti gazdáját, hogy éles harcok közben Ritsu elő sem tudja húzni a tokjából, ha nem vált azonnal shikaira.

  • Shikai: a kard első szintje az Afurete kudasai (Áraszd el, kérlek!) parancsra aktiválódik. A parancsszó elhangzását követően a keresztvasból víz tör elő, amely spirális alakban körbeveszi a pengét, majd összezárulva eggyé válik vele, áttetszővé téve azt. A pengébe került nagy mennyiségű vizet Ritsu suhintással tudja ellenfelére kilőni, és mihelyst egy csepp víz is elhagyta a pengét, a lány az akaratával tudja az áradatot irányítani.
    • Tatsumaki [Víztölcsér]: Kaminami pengéje elfolyósodik és a talajra hullik. A víz az ellenfél körül tör fel a földből és gyorsan forogva körbeveszi. A kard markolatának megpörgetése után a víztölcsér összezáródik az áldozat körül, megpróbálva összezúzni azt a nagy tömegű víz segítségével.
    • Oharashi [Dühöngő vihar]: az áradat apró vízcseppekké változik és vadul zuhogó eső formájában csap le az ellenfélre, akinek a mozgását a felhőszakadás lelassíthatja, ronthatja a tájékozódását és a koordinációját, továbbá a nagy mennyiségű víz miatt fulladozni kezdhet.