FANDOM

Quincyk

Quincyk harc közben

A Quincyk (クインシー, Kuinshī) régen egy olyan klán volt, ahol az emberek a Hollowk elleni harcnak szentelték életüket. A Shinigamikkal ellentétben azonban a lidérceket nem megtisztítják, hanem elpusztítják, ezáltal felborítva az egyensúlyt a világok között. Bár sokáig a halálistenekkel együtt dolgoztak, amikor a shinigamik felfedezték ezt a problémát, a legtöbb quincyt kiirtották, csupán néhányan maradtak életben közülük. Eredetileg olyan személyek alkották a klánt, akik valamelyik szerettüket vesztették el egy hollow miatt, és ezt bosszulták meg.
A quincyk az energiamanipulálás mesterei; lélekenergiából íjat és nyilakat képesek megidézni. Mivel nem a saját energiájukat használják, hanem a környezetükben fellelhető lélekszemcséket, így a Hirenkyaku képesség sokkal gyorsabb, mint a Shinigamik shunpo-ja, vagy az Arrancarok sonidoja. Az íj és nyíl idézés mellett használnak ezüst kapszulákat, Gintoukat és egyéb eszközöket és technikákat is a harchoz.
Hagyományos öltözékük első sorban kék és fehér színből áll, amit egy négy,- vagy ötágú kereszt díszít.