FANDOM

RegisztrálásSzerkesztés

Első lépés, hogy regisztrálsz az oldalra. Bár enélkül is szerkesztheted a lapokat, azért érdemes regisztrálni. Gondolom, ez nem okozhat különösebb problémát, úgyhogy nem pazarlom rá a szavakat, szerintem elég egyértelmű. :P Megjegyzés: regisztrációnál nem kötelező, de érdemes megadni egy e-mail címet, mert ha esetleg elveszted a jelszavad, akkor csak itt tudod visszaszerezni. ^^

Új oldal írásaSzerkesztés

A legtöbb oldalt bárki tudja szerkeszteni, így ha még csak most kezded a wikizést, akkor ajánlom, hogy az egyik karakter lapján kattints a "szerkesztés" gombra, hogy lásd a kódokat, amikkel a szöveget formázták. Lehetőleg ezt csak arra használd, hogy a kódokat tanulmányozd, és ne ments el semmilyen változást más karakterek wiki lapjában.
Új oldalt a Contribute gombon belül a Add page-re való kattintással kezdhetsz. A felugró ablakban megadod a szócikk nevét, például a karaktered teljes nevét, aztán pedig el is kezdheted a cikkírást.
Az információs dobozok, amiket minden karakter szócikkének jobb oldalán találsz, a következő sablont kell használni:

Itt minden szépen le van írva, csak egy ctrl+c és ctrl+v kell az utolsó kódról, meg persze a saját karid adatainak a bepötyögése a megfelelő mezőkbe, nem olyan bonyolult. Ha még valami nem tiszta akkor itt még olvashatsz a karakter sablonról. Le van írva mire kell odafigyelni és mi változott a korábbi sablonokhoz képest. Érdemes elolvasni. :)
Ezt követően pedig folytathatod a cikkírást. Ajánlom, hogy gyakran használd az Előnézet megtekintése gombot (közvetlenül a Lap mentése gomb mellett találod, a szerkesztési mező mellett), így láthatod, hogy hogyan néz ki jelenleg a cikked.

FormázásSzerkesztés

A következő lépés a szöveged megformázása, így sokkal áttekinthetőbbé válik a cikk.
Kezdjük először is a wiki formázási felületével. Igazából nem bonyolultabb, mint egy postablak. Egyszerűen kijelölöd, hogy mit szeretnél formázni, majd rányomsz a megfelelő gombra. Az alábbi képen jelöltem is, hogy mit és hol kell nézni, kezelni, használni, satöbbi.

LinkesítésSzerkesztés

Hivatkozások készítéséhez a szöveget dupla szögletes zárójelekkel kell körülvenned, [[mint itt]]. Ha egy oldal létezik, a szöveg ilyen színű lesz. Ha még nem készített olyat senki, akkor piros. A belső hivatkozások megjelenését meg is változtathatod. Erről bővebben itt.

  • Ha a Bleach Szerepjáték wikin kívüli oldalra szeretnél linkelni, akkor a legegyszerűbb, ha egyszerűen beírod az adott oldal url-jét.

http://www.google.hu/
Gyakran célszerűbb valamilyen szöveget tenni hiperhivatkozássá az egyszerű URL helyett, mert több információt nyújt. Ezt is megteheted egyetlen szögletes zárójelpárral. A szöveg az URL után következik, egyetlen szóköz elválasztással.
A [http://www.google.com/ Google kereső] így jelenik majd meg: Google kereső.

  • Félkövér és Dőlt szöveg, valamint címsorok alkotásához itt találhatsz leírást. Bekezdéseket hasonlóan lehet alkotni, mint címsorokat, csupán az egyenlőségjelek helyett csillagokat (*) kell használni. Erről nagyon türelmes emberek szintén írtak (na jó, fordítottak) egy jó kis leírást, ezt itt olvashatod el.

Képek beillesztéseSzerkesztés

Kép belinkelése a következő módon történik; először is, feltöltöd a képet a wikire a bal oldalt található upload image gombra kattintva. Lehetőleg olyan nevet adj neki, ami egyértelművé teszi, hogy a te karaktered szócikkéhez tartozik a lap, például ha Pistinek hívják a karaktered, akkor a képeket nevezd el feltöltés előtt Pisti1, Pisti2, Pisti3 (satöbbi) néven. Ezzel elkerüljük a kavarodást, rendszerezettebb lesz az a kismillió kép, amit feltöltöttünk.
Képeket többféleképpen is beilleszthetsz a szócikkbe; a wikia új kezelőfelületének köszönhetően megspórolt nekünk sok felesleges macerát, így egyszerűen és praktikusan berakhatod a kívánt képeket.
A szerkesztőablak fölött kattints a Kép hozzáadása gombra, majd egyszerűen kiválasztod a feltöltött képet (vagy feltöltöd most, ha eddig nem tetted volna meg), és az opciók szerint formázod azt. Olyan dolgokat tudsz alakítani rajta, miszerint teljes méretben vagy kis méretben szúrja be a képet, jobb vagy bal oldalt legyen, és legyen-e alatta valami felirat. Persze kipróbálhatod a többi opciót is, akár képvetítést is beszúrhatsz, ha neked az tetszik. Szerintem elég egyértelmű, hogyan kell kezelni, így nem pazarlok rá több szót.

FONTOS!
A feltöltött képeket rakd bele a saját galériádba is! Amennyiben még nincs galériád, akkor várd meg, míg megcsinálom neked, de ha már van, az alábbiak szerint rakj fel oda MINDEN képet, amit a wikire feltöltöttél. Így neked is sokkal könnyebb lesz bármikor megkeresni a képeidet, és más sem kavarodik bele.

KategóriákSzerkesztés

  • Végül jöhet a Kategória hozzáadása a szócikkedhez. A gombra rákattintva kezd el írni például a szervezetet, ahova a karaktered (Daitenshi, Raion), vagy osztagot (4. osztag), vagy egyebet, amiről létezik kategória és ki fogja adni a megfelelő kategóriát. A faji kategóriákba NEM kell beleraknod a karakteredet, mivel bele van építve a sablonba.
  • A cikket a Lap mentése gombbal tudod elmenteni. Továbbra se feledkezz meg az Előnézet megtekintése gombról, hiszen ha valamit nem jól formáztál, azt így észreveheted és kijavíthatod, még mielőtt elmented a cikket. A kész szócikket utólag is bármikor módosíthatod.

Remélem, hogy érthető a magyarázatot állítottam össze. Jó szerkesztést, képfeltöltögetést, és egyebeket. xD