FANDOM

Wakahisa Shun
Shun - uj
Kanji 若久 駿
Adatok
Született 1807. augusztus 07.
Kor 207
Faj Vaizard
Nem
Magasság 183 cm
Súly nincs adat
Hajszín fekete
Szemszín zöld
Bőrszín fehér
Különleges ismertetőjegyek tetoválás, piercingek
balkezesség
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Vaizard
Karakura Town
Korábbi hovatartozás Soul Society
Gotei 13
Korábbi foglalkozás A 3. osztag hadnagya
Előző osztag(ok) 3 3. osztag
8 8. osztag
Korábbi partner(ek) Ōtoribashi Rōjūrō
Személyes információk
Családi állapot Kapcsolatban (René Zubarán)
Rokonok Wakahisa Shinobu - anya
Wakahisa Shou - apa
Wakahisa Shunsui - öcs
Zanpakutō
Shikai Herufuaia
Bankai Heru no mottomofuchi Fuaia

Wakahisa Shun (若久 駿, nyugaton Shun Wakahisa) vaizard, a 3. osztag volt hadnagya.

Magas (183 cm), karcsú alkatú nő. Szemei élénkzöldek, fekete haja pedig nagyjából hátközépig érő, enyhén hullámos. Van jónéhány piercingje (egy az alsó ajkában, egy a bal szemöldökében és egy a köldökében) és egy tetoválása (kisebb, sötétvörös színű sárkányt formáz, ami vállain tekeredik körbe), bal fülében négy, míg a jobban három fülbevalót hord, amik elég könnyen felismerhetővé teszik. Ezeket a testékszereket előszeretettel mutogatja is, különösen azoknak, akikről tudja, hogy nem kedvelik az ilyesmit. Öltözködése már kevésbé kirívó: általában egy sötét farmernadrágot és egy vörös pólót visel vietnámi papuccsal. Láncdohányos: majdnem mindig füstölő cigarettával a kezében látni. Balkezes. Elég lusta, legszívesebben egész nap mangákat olvasgatna vagy rajzolgatna. Általában igyekszik higgadtnak mutatkozni, ami azonban nem szokott sikerülni, mivel az a kevés dolog, amivel ki lehet hozni a sodrából (többek közt Shinji és Hiyori vitái, Masaki Sachi személye, és az, ha le akarják szoktatni nikotinfüggőségéről), mind közvetlen környezetében található. Ezt pedig természetesen nem hagyhatja szó nélkül - amikor csak tud, csípős megjegyzéseket tesz bármire, ami nem tetszik neki. A shinigamik iránti mély utálatát meg sem próbálja leplezni. Magát próbálja ugyan mogorvának és jéghidegnek feltüntetni mások előtt, azonban rendkívül ragaszkodik a vaizardokhoz és René Zubaránhoz.

TörténetSzerkesztés

201 évvel ezelőtt született Soul Society egyik elitebb körzetében, egy jelentéktelen kisnemesi családba. Őt ez nem különösebben érdekelte, rokonai azonban mindannyian nagyon (és a lány szerint alaptalanul) büszkék voltak származásukra, és elvárták, hogy Shun is ilyen hivalkodóan viselkedjen. Ez aztán nem sikerült: a lányt olyannyira taszította ez az életforma, hogy mindig is inkább a környékbeli gyerekek társaságát kereste, és napokat képes lett volna kint tölteni az utcákon és erdőkben. Persze ezt nem hagyhatták annyiban szülei, így általában az lett a vége, hogy nem engedték ki a házból - bár ez nem igazán tartotta vissza, gyakran kiszökött barátaihoz. Egy idő után viszont már kisebbfajta kiképzéseken kellett részt vennie, melyek hivatalosan a shinigami életre készítették fel: rendszeresen gyakorolnia és tanulnia kellett a fegyveres harcot és a többi - családja szerint nélkülözhetetlen - dolgot, például a viselkedéskultúrát. Családjának másik nagy büszkesége volt, hogy szinte mindenki shinigamiként szolgált, így Shun számára is ez a pálya volt kijelölve, akár akarta, akár nem. Ezért tehát az Akadémiára is be kellett iratkoznia, ahova az egyik legrosszabb eredménnyel sikerült bekerülnie és szinte végig ezt az eredményt tartotta, hogy ezzel is bosszantsa rokonait. Amikor aztán jegyei miatt rendszeresen ő vált csoporttársai célpontjává, mint az egyik legkevésbé odaillő shinigami tanonc, végre összekapta magát - önérzete nem hagyhatta, hogy így könyveljék el. A vizsga után sikerült az élvonalban végeznie, amin mindenki meglepődött. Különösen a kidou-kat szerette meg, harcokban is inkább ezt használta, mint kardját. Tanulmányai befejezése után a 8. osztaghoz került először (ahogy szinte mindenki családjából), ahol jó néhány évig szolgált, egyre magasabb rangot szerezve. Végül azonban "megunta" az ottani tisztséget, és saját maga kérte áthelyezését, így lépett be a 3. osztagba nagyjából 112 évvel ezelőtt. Ekkortájt vált kapitányává Ōtoribashi Rōjūrō, aki nem sokkal ezután hadnagyává léptette elő Shunt. Ez természetesen nem tetszett az osztag egy részének, akik maguk is pályáztak erre a rangra, így ott próbáltak keresztbe tenni a lánynak, ahol csak tudtak. Egészen addig nem hagyták nyugton, amíg le nem győzte nyilvánosan legfőbb riválisát - ezt követően már "csak" messzire elkerülte őt mindenki. Az ellenséges hangulatnak köszönhetően pedig nem is igazán ment egyedül sehova, legfeljebb kapitányának társaságában. Már kezdte megszokni a hadnagyságot, amikor Urahara Kisukét nevezték ki a 12. osztag kapitányának. Ezt követően, tíz évvel később rejtélyes eltűnésekről hallott jelentéseket, melyeknek Rukongai volt a helyszíne. Valamiféle ismeretlen járványról beszéltek, és a felderítő csapat tagjai közé beválogatták felettesét is. Ezt természetesen nem hagyhatta annyiban, így, miután Yadōmaru Lisával kihallgatta a kapitányok gyűlését, titokban követte őket. Bár gyorsan észrevették, mégis maradhatott a felderítőkkel, amikor megtalálták az akkor már hollow-vá alakult Muguruma Kensei-t és Kuna Mashirót. A harc közben aztán Shun is lidérccé vált, és eszméletét vesztette. Egy alagsorban tért magához, ahol elmagyarázták nekik, mi történt velük valójában. Kísérleti nyulakká váltak, akiken azt vizsgálta Aizen Sousuke, az 5. osztag akkori hadnagya, hogyan tépheti fel a shinigami és hollow közti határokat. Végül aztán Urahara Kisuke segített nekik felülkerekedni belső lidércükön, és egy elhagyott karakurai raktárban rejtőzködnek a mai napig is, már száz éve...

KépességekSzerkesztés

Jó céllövő: zanpakutō-jának képessége megköveteli, hogy minél pontosabban eltalálja messziről célpontját, így sokat gyakorol is, bár jelenleg csak rágók és cukorkák dobálásával fejleszti ezt az erősségét. Emiatt aztán távolsági harcban jóval hatékonyabb, mint közelharcban.

Kidouhasználat: halálistenként is szívesebben használt démonmágiát a pusztakezes vagy fegyveres harcnál; sokféle technikát ismer.

ZanpakutōSzerkesztés

Herufuaia (ヘルファイア, Pokol tüze): alapállapotban egy egyszerű katana, fekete markolattal és hüvellyel. Keresztvasa kör alakú, a penge oldalán pedig apró sárkányvéset látható.

Shunzanpu

Shikai (fent) és bankai (lent)

  • Shikai: a Kogero! (Égj!) parancsszó elhangzása után a kard egy régi, díszes pisztollyá alakul át. A lövedékben koncentrálódik Shun lélekenergiájának egy része, ami találat esetén szétárad az ellenfél testében, tüze pedig belülről emészti fel a célpontot. Ezt az apró gömböt képes ceróval is vegyíteni, hogy erősebbé tegye.
  • Bankai: Heru no mottomofuchi Fuaia (Pokol legmélyebb tüze). Nincs sok változás a shikai alapelvéhez képest. A pisztoly alakja megváltozik (kevésbé régiessé válik) és kettő lesz belőle, emiatt egyszerre több célpontra is tud lőni vele. A lövedékek erősebbé, gyorsabbá válnak, és több van belőlük, mint shikai-ban, így nehezebben fárad ki Shun is. Ezt is képes ceróval keverni.

HollowfikációSzerkesztés

Maszk - Shun

Shun hollowmaszkja

A hollowmaszk felvételekor szeme ugyanúgy fekete-arannyá válik, mint a többieknek. Ezt az állapotot nagyjából tíz percig képes fenntartani, akkor foszlik szét maszkja.

  • Cero: mint minden vaizard, Shun is képes a cero használatára.
  • Megnövekedett állóképesség: a maszk felvételekor gyorsasága, ereje és kitartása is megnövekszik.

Zanpakutō lelkeSzerkesztés

Herufuaia

Herufuaia lelke

  • Neve: Herufuaia (Pokol tüze)
  • Neme: Férfi (három fiú)
  • Megjelenés, jellem: Herufuaia eredeti alakja egy cerberus, így három fejjel rendelkezik - ez pedig igencsak káros Shun idegeire, mivel a három fejnek három teljesen különböző személyisége van. Egyikőjük agresszív és elég könnyen kihozható sodrából (ő a fő kritikus); másikuk örökké higgadt (és pesszimista), látszólag lehetetlen kihozni sodrából; a harmadik fej pedig féltő gonddal igyekszik mindenben segíteni gazdájának, ráadásul rajong érte (valamint rendszeresen rápirít a másik két fejre). Természetesen egyik fél sem hajlandó beismerni, ha nem neki van igaza, emiatt aztán rendszeresen veszekednek is egymással, amit az esetek többségében Shun is hall. Stílusuk ellenére azonban próbálnak tulajdonosuk hasznára lenni.

Emberi alakban három huszonéves fiú "alkotja" a zanpakuto szellemét, laza nyakörvvel, amelyek vastag lánccal vannak összefűzve, ezzel fejezve ki a három alak egybetartozását.